Een graffiti bedrijf houdt zich bezig met graffiti. Graffiti is een vorm van vandalisme. Dit is alleen vandalisme wanneer men dit spuit op een illegale locatie. Een graffiti bedrijf gebruikt de graffiti op een positieve manier. Zij helpen klanten en spuiten geen treinen, bushokjes en viaducten onder. Een klant geeft zijn of haar wensen door aan het bedrijf, en zij gaan er professioneel mee aan de slag. Een graffiti bedrijf staat dus volledig los van vandalisme. Graffiti wordt professioneel aangebracht door zo een bedrijf.
Een graffiti bedrijf bevat creatieve mensen. Deze werknemers kunnen naar wens van de klant een mooi ontwerp maken. De klant geeft duidelijke wensen door, en de werknemers maken een mooie schets van het ‘ruwe’ idee. Het ruwe idee van de klant wordt verwerkt en omgebouwd tot een kunstwerk. De klanten zijn meestal tevreden met het eindresultaat van de schets. Het komt ook wel eens voor dat een klant het resultaat van de schets niet mooi vindt. Wanneer dit het geval is, pakt een andere medewerker het werk op. Deze werkwijze zorgt ervoor dat meerdere mensen de schets bekijken. De werkwijze van een bedrijf is een visitekaart voor de klant. De beoordelingen zijn automatisch goed, als de werkwijze ook goed is.
Eindresultaat
Het is mogelijk dat een klant zich niet op exact dezelfde pagina bevindt als de medewerker. In deze situatie vragen wij de klant om een voorbeeld uit te zoeken van zijn of haar idee. Het voorbeeld lijkt niet exact op de wens van de klant. Het voorbeeld geeft de creatievelingen echter een beter beeld van het idee. Een graffiti bedrijf houdt dus rekening met de wensen van een klant. Het bedrijf brengt duidelijk in kaart wat er wel, en wat er niet mogelijk is. “De klant is koning” is het motto van vele bedrijven.